می دانید برخی چیزها بی اختیار باعث لذت آدم می شود. حتی برای یک لحظه نگاه کردن به آن یک لذت عجیبی در وجود آدم سرازیر می کند. الان برایتان می گویم چه چیزهایی باعث لذت من می شود انقدر که انگار کسی قلب من را از خوشی قلقلک می دهد بی اختیار لبخند به لب من می آورد:

کودک نوپایی که بین پدر و مادرش در پناه نگاه حمایتگر پدر و مادرش قدمهای سست و اما با اطمینان از حمایت پدر و مادر در حال راه رفتن است.

کودک دو سه ماهه ای که لب ور می چیند تا مقدمه گریه را مهیا کند و یا بی اختیار در خواب می خندند.

دختر و پسر جوانی که با عشق دست هم را گرفته اند و در حین قدم زدن نجواهای عاشقانه دارند.

دیدن پیر مرد و پیر زن عاشقی که توی پارک نشسته اند و با هم بعد از ورزش صبحگاهی بساط صبحانه پهن می کنند و صبحانه سالم می خورند.

زن و شوهرهایی که پس از گذشت سالها از زندگیشان در حال قدم زدن هستند و آقا دستش را بین شانه های بانو می گیرد آرام و با احترام و با توجه زیاد به حرکات هم و یا توی خودرو خود نشسته اند و در حال خندیدن هستند. شاید جک تعریف می کنند و شاید دارند به یک خاطره خنده دار تعریف می کنند و یا شاید دارند آخرین اتفاق خنده دار روزشان را برای هم تعریف می کنند ولی آن خنده های دو تایی برایم کلی لذت بخش است. وقتی توی ترافیک می ایستم به اینها نگاه می کنم و لذت می برم.

بچه های کوچکی که صورتشان را به شیشه ماشین می چسبانند هم نگاه کردن بهشان برایم لذت بخش است.

بچه هایی که به راننده عقبی شکلک در می آورند هم برایم لذت بخش است.

وقتی دخترکها یا پسرکهای نوجوان را می بینم که از مدرسه تعطیل شده اند و در مسیر خانه دستجمعی بلند بلند برای هم تعریف می کنند و بی پروا به جرز دیوار هم می خندند لذت می برم. خدا کند دلشان همیشه همینگونه شاد باشد.

وقتی ماشین گل زده عروس می بینم بی اختیار بهشان نگاه می کنم و از زیبایی آن لذت می برم.

از بوی نویی کتاب لذت می برم. عشق می کنم لابه لای کتاب فروشیها قدم بزنم و عناوین را بخوانم و تورق کنم.

از حراجیهای دست فروشی شب عید لذت می برم و دلم می خواهد داخل رنگهای شاد حراجیها گم شوم.

از یکساعت اضافه تر خوابیدن صبح کیفور می شوم و لذت می برم.

از دیدن جهزیه عروس حسابی لذت می برم و خوشم می آید تک تکشان را نگاه کنم و از سلیقه جوانها کیف کنم.

من عاشق دامادهای سنگین و رنگین هستم که وسط عروسی قر نمی دهند و از دیدن چنین دامادهایی لذت می برم.

می دانید ما آدمها می توانیم با یک کر و لال شطرنج بازی کنیم، می توانیم با یک نابینا بهترین موسیقی ها و سمفونیها را گوش دهیم، با یک عقب مانده ذهنی ساعتها برقصیم و از احساس مشترک و مثبتشان لذت ببریم اما هیچگاه نمی توانیم یک آدم بی احساس را در زندگیمان تحمل کنیم . پس دوستان گاهی به احساس خود توجه کنید و همیشه آن را زنده و جاری نگه دارید.

می دانید چرا آدمها از دیدن هر یک از مواردی که گفتم ممکن است لذت ببرند؟ چون احساسات مثبتی دارند و این موارد همه پر است از انرژیهای مثبتی که بی اختیار به سمت ما می آید.

خدایا شکرت بابت آنچه در ما انسانها به نام احساس به امانت گذاشتی . خدایا روان نگهدارش. خدایا شکرت بابت دلواپسیهای این روزها و بابت شادیهای این روزها.

خدایا باش. مثل همیشه باش. توانا و دانا و بخشنده و نزدیک