افسادگر یا اصلاحگر؟

بسم الله الرحمن الرحیم 

نمی دانم با این سخنان باید امیدوار بود که سمت و سو، و افق آینده ی قوه ی قضا به طرف اصلاح می رود یا یک نفر دیگر به آمار دشمن شادکن های بی بصیرت ِ فتنه گر اضافه شد و یا یارگیری جدیدی با ابعاد بزرگتری در حلقه ی قدرت آغاز شده است. اما هر چه باشد الخیر فی ما وقع. 

 

 http://www.kaleme.com/1391/09/15/klm-122948/ 

یک روز پس از آنکه در همایش دولت مطرح شد که دادسراها و پلیس باید زیر نظر رییس جمهور باشد، رییس کل دادگستری تهران با انتقاد از بی‌توجهی به حقوق افراد در صدور آرای قضایی تاکید کرد که توجه به حقوق مردم می‌تواند به عنوان بهترین تبلیغ برای جمهوری اسلامی باشد.

این سخنان در حالی مطرح شد که بعلت عدم رعایت حقوق شهروندی و صدور احکام غیرمرتبط و غیرقانونی، بارها تبلیغات منفی علیه کشورمان شکل گرفته است.

به گزارش ایسنا، سیدعلیرضا آوایی طی سخنانی در گردهمایی مسوولان فرهنگی مجتمع‌های شورای حل اختلاف استان تهران اظهار کرد: تقویت روحیه بدهکاری به دین و ملت و اجتناب از روحیه خودبرتر بینی و طلبکاری است و نکته دیگر نهادینه کردن حسن خلق و رعایت تواضع در برابر همه بندگان خداست.

رییس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: مساله‌ای که در حال حاضر در اداره‌های ما وجود دارد این است که ما حقیقتا باورمان نشده است که برای خدمت به مردم اینجا هستیم. گاهی اوقات در مورد مردم آرای سخیفی صادر می‌کنیم و می‌گوییم اگر می‌خواهید برو به رای اعتراض کن.

وی با طرح این سوال که چه کسی در برابر آرای سخیفی که صادر می‌شود پاسخ‌گو است، گفت:‌ گاهی یک تهدید و تخریب شخصیت مسیر زندگی افراد را تغییر می‌دهد.

آوایی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که الان مردم با ادارات دارند این است که از رفتار کارمندان شاکی هستند در حالی که با ادبیات بد صحبت کردن با مردم از روی مستی قدرت است. تعبیر امام(ره) و رهبر انقلاب این است که مردم ولی‌نعمت‌ ما هستند و ما برای خدمت به آنها اینجا هستیم.

وی با بیان اینکه توجه به حقوق مردم می‌تواند به عنوان بهترین تبلیغ برای جمهوری اسلامی باشد، تصریح کرد: من به همکاران خود می‌گویم همه پرونده‌هایی که شما به آنها رسیدگی می‌کنید پرونده‌های مهمی هستند و ما پرونده و ارباب رجوع غیرمهم نداریم. ممکن است پرونده‌ای از نظر کارمندی مهم نباشد ولی یک زندگی را از بین ببرد.

آوایی افزود: ما راحت حکم دستگیری، بازرسی منزل و زندان می‌دهیم، در حالی که حتما باید جوان خودمان را زندانی کنند تا بفهمیم زندان یعنی چه؟ حتما یک‌بار باید بریزند به خانه‌ی خودمان و منزل‌مان را بازرسی کنند تا بفهمیم بازرسی یعنی چه؟

وی گفت: این آسیب‌ها شورای حل اختلاف را هم تهدید می‌کنند و به نظر من توجه به آن می‌تواند از اولویت فرهنگی باشد.

نظرات 4 + ارسال نظر
سلمان محمدی چهارشنبه 15 آذر 1391 ساعت 23:11 http://salmanmohammadi2.blogsky.com

سلام. از آقای آوایی همیشه تعریف میکنند. حتی در زندگی شخصی اش هم آدم سالمی است. خدا این جور آدمها را حفظ کند و شرّ فاسدها را از سر این ملت رفع فرماید بمحمدٍ و آله صلی الله علیهم اجمعین.

آنتی ابسورد چهارشنبه 15 آذر 1391 ساعت 22:58

چه جالب! منتظر می مانیم دادسرا و آن یک بیایند تحت نظر رییس جمهور شوند!
اصلن به نظر بنده تقسیم قوا چیز خوبی نیست!هر دو قوه ی دیگر باید بیایند و زیر نظر رییس جمهور باشند.ان شائ الله مقدماتش هر چه زودتر فراهم گردد!!!

سینا برادران چهارشنبه 15 آذر 1391 ساعت 22:47 http://zehnenaghes.blogfa.com

با درود فراوان
ممنون از حضور سبزتان
صد البته سخن گفنم آنهم از مقامی این چنین بعید بوده. نمی دانم شاید باید منتظر تحولات شگرفی باشیم. اما ای کاش مسئولان محترم به جای اینکه مدام مدعی خدمترسانی به مردم باشند کار خودشان را انجام می دادند و منت سر مردم نمی گذاشتند.

سیدعباس سیدمحمدی چهارشنبه 15 آذر 1391 ساعت 17:11 http://seyyedmohammadi.blogsky.com/

سلام علیکم.
دادسرا زیر نظر رئیس جمهور باشد؟؟؟ دادسرا جزو قوه ی قضائیه است. چه طور زیر نظر رئیس جمهور باشد؟
پلیس هم قانوناً زیر نظر رهبر است، و اگر رهبر موافقت کند، پلیس می تواند زیر نظر رئیس جمهور فعالیت کند.

طبق درک من، راه حل این نیست که نهاد مربوط به قوه ی قضائیه و نهاد مربوط به رهبر، برود زیر نظر رئیس جمهور، بلکه اگر مجلس ایران اجازه می یافت اختیاراتش طبق همین قانون اساسی ی موجود را عمل کند، قوه ی قضائیه و قوه ی مجریه «و تمام نهادهای کشور» همواره زیر ذره بین نظارت مجلس قرار می گرفت. اما:

ــ مجلس، این طور شکل می گیرد که شورای نگهبان می گوید ملت می تواند از بین افرادی که من ِ شورای نگهبان صالح می دانم، تعدادی را بفرستد به مجلس.
ــ نمایندگانی که این طور وارد مجلس شدند، بعد از ورود به مجلس عملاً نمی توانند از اختیارات قانون اساسیشان استفاده کنند.

طبق درک من، قانون اساسی، به مجلس اختیاری بَس بزرگ داده:

اصل ۷۶
مجلس شورای اسلامی حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور را دارد.


عقلای دنیا، از «تمام امور کشور»، چه می فهمند؟ «تمام امور کشور» یا «بعضی از امور کشور؟»

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد