چشمها را باید شست / گل و بلبل باید دید!

بسم الله الرحمن الرحیم

پیش از عید نوروز دوستی می گفت: عمویش توی یک بحث جدی که به جدل کشیده شده است گفته که: ایران جزو کشورهای بسیار خوب و مرفه دنیاست. دلیل هم اورده که کمترین حقوق را کارگران میگیرند و هر کارگر هم در ایران کم کم، یک میلیون تا یک ونیم ملیون تومان حقوق می گیرد. این دوستم هر چه گفته بود که عموجان اینطور نیست، عموجان قبول نکرده بود و دوستم داشت در به در دنبال یک فیش حقوقی می گشت تا آنرا به عمویش نشان بدهد تا شاید به او بباوراند که اشتباه می کند‍!

با خودم فکر می کردم که اینها اصلا چطوری به این نتایج می رسند و اینطور دارند کیف می کنند از زندگی و وضعیت فعلی ما ایرانی ها؟!محمدعلی اقبال واحدی

تا اینکه امروز دیدم« محمدعلی اقبال واحدی مجری نام آشنای تلویزیون در گفت‌وگویی با مهر شرایط فعلی کشور را از سال‌های گذشته بهتر دانست و امنیت و عافیت را ویژگی امروز جامعه دانست تا اندازه‌ای که مردم مشکلشان شده است پراید و پسته!
وی در بخشی از این گفت‌وگو در پاسخ به سوالی در خصوص این که آیا شما امسال آجیل خریدید، گفته است:  

بله چون الحمدلله خیلی ندار نیستم و پز نداری هم نمی‌دهم. این مساله اصل زندگی من نیست. زمانی هست که شما می‌خواهید حرکات ژورنالیستی کنید و مسائلی مطرح می‌شود که اصل زندگی شما نیست. پسته گران باشد به زندگی شما آسیبی نمی‌رسد. مسأله پسته بهانه‌ای شده برای این که پز اپوزیسیون یا پز غر زدن و نق زدن بدهند. ما انصافاً کشور خوبی داریم و مردم ما دارند خوب زندگی می‌کنند. این ادعا را می‌کنم چون کارشناس این کار هستم و به روستاها سفر می‌کنم، ... در مقایسه با همه کشورهای اطراف ما اعم از عراق، پاکستان، افغانستان، روسیه و چچن ما خیلی امنیم.»

خب تازه تازه دارم می فهمم که اگر یک طور دیگری به مسائل نگاه کنیم، می فهمیم که خیلی هم حالمان خوب است و اشکال فقط از عینک ماست!

مثلا دیروز سایت ایران ضمن انتشار عکسهایی از آمادگی کره شمالی برای در هم کوبیدن امریکا نوشت: 

کره شمالی تهدید کرده است که به پایگاه های نظامی کره جنوبی و آمریکا حمله خواهد کرد و به نیروهای مسلح خود دستور آماده باش داده است. درحالیکه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دستور آماده باش واحد های موشکی را برای حمله به پایگاههای نظامی آمریکا در منطقه داده است، تنها شمار اندکی از تحلیلگران و مقامات سیاسی بر این باورند کره شمالی وارد جنگی تمام عیار در آینده نزدیک می شود. 

..

البته این ماجرا بیشتر شبیه قصه ای است که یک نفر یک سطل ماست برده بود لب دریا و داشت قاشق قاشق توی دریا می ریخت و هم میزد تا یک دریا دوغ درست کند! اما بیایید یک طور دیگری به ماجرا نگاه کنیم. مثلا حالا که کره شمالی پایه شده تا امریکا را از بین ببرد، فکر کنید که این چقدر می تواند به نفع ما باشد. خب کشوری مثل امریکا از کره شمالی شکست بخورد و احیانا اگر از روی زمین هم محو بشود، چه می شود!! دیگر استکباری جهانی هم وجود نخواهد داشت، تا همین« استکبار جهانی از 40 سال پیش اتهام‌هایی را طرح ‌کند؛ مبنی بر این‌که مردم ایران کتابخوان و اهل مطالعه نیستند. » بابا ما ملتی کتابخوان هستیم چرا گوش به استکبار جهانی میدهید؟ اینرا منصور واعظی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه دیماه تهران گفته بود نه برگ چغندر!

خب حالا هم توی خبرهای سایت ایران هست که وعده داده اند که یکی دو ماه دیگر قیمت سکه و طلا هم پایین خواهد آمد. خب دیگه چی می خواهید بابا! کور مگر از خدا چه می خواهد جز دو چشم بینا؟  

بله اینطوری شد که من تازه فهمیدم که امثال آن عمو راست می گویند که اگر عینک را از روی چشممان برداریم و طور دیگری به قضایا نگاه کنیم می بینیم که دنیا چه جای قشنگی هم هست و ایران اصلا بهشتی است توی دنیا و اینطوری خود به خود کلی بینا شده ایم! اصلا چکار داریم که چشممان را از بین ببریم با زل زدن به عکس مادر ستار و بغل کردن عکس پسرش توی سال تحویل و عید نوروز! چکار داریم حرفهایی را که نمتوانیم بزنیم را چون حناق توی سینه مان چال کنیم!

راستی راستی شما بگویید که اگر به عکسهای گل و بلبل نگاه کنیم بهتر نیست؟! اینطوری هم کلی نشاط پیدا می کنیم و هم به داروی سلامت روان میرسیم و تمام نمره های تک و ناپلئونی خودمان را می کنیم بیست و این راهکار و این نرم افزاری که کشف کرده ایم را اصلا می توانیم صادر هم بکنیم و کلی ارز سه چهار هزار تومانی عاید کشورمان بکنیم و حالا که کشوری داریم مثل بهشت، می شویم جزء کشورهای پیشرفته ی دنیا و شاید هم بعد از اینکه کره شمالی، امریکا را از بین برد، جای امریکا را گرفتیم و شدیم تنها ابر قدرت دنیا!  

این عکس را اگر با دانلود و زمزمه کردن آهنگ "همه چی آرومه من چقدر خوشحالم از حمید طالب زاده "  ببینید، فکر کنم که به کره شمالی هم دیگر احتیاجی نداشته باشیم!!

بازار گل و گیاه شهید محلاتی تهران 

پ. ن : 

راستی فقط یک چیز ماند که نفهمیدم! آن هم اینکه چرا این خبر جزء خبرهای روز یاهو بود که ایران را در کنار کره شمالی، سوریه، عراق، افغانستان؛ مالی، نیجر، سودان، سودان جنوبی، جمهوری افریقای مرکزی و سومالی قرار داده و به گردشگران هشدار داده که به این کشورهای خطرناک سفر نکنند!

نظرات 14 + ارسال نظر
باران شنبه 17 فروردین 1392 ساعت 09:13

متاسفانه تو کشورمون، به قول قدیمی ها سیر از گرسنه و سواره ازپیاده بی خبره یا خودشو میزنه به بی خبری !!

پناه بر خدا به امید سال وروز ولحظه های بهترتر

قدیمی ها راست می گفته اند که بی خبری و خوش خبری
اما امروز باید تغییرش داد و گفت: چشم بستن و کیف کردن!

مهرداد جمعه 16 فروردین 1392 ساعت 13:24 http://liveforlove.blogfa.com

سلام و روز بخیر

خب عجیب هم نیستن این اظهار نظرها
هم جیبش خالی نیس که درد مردم رو بفهمه و هم وابسته به همین سیستم هست این آقا
خداروشکر که همه چیز خوبه و گل و بلبل و صفا و صمیمیت

سلام و صبح به خیر
بله از امثال او انتظار چنین تعریف و تمجیدها را باید داشت.

بزرگ جمعه 16 فروردین 1392 ساعت 06:24

درود
خواندن این خبر ها حتی برای مایی که از دور دستی بر آتش داریم حرص آور است چه رسد به شما که در همان شرایط زندگی می کنید نمیدانم این افراد می خواهند چه چیزی را ثابت کنند اما برای من یک چیز ثابت شد و آن اینکه وقاحت حد و مرزی ندارد

سلام
واقعا نمی دانم اینها چطوری فکر می کنند؟ ما هر روز با این گرانی ها درگیر هستیم. مثلا من دیشب گوجه فرنگی خریدم کیلو پنج هزار تومن! با کمی خیار و کاهو شد یازده هزار تومن! دو بسته چای شهرزاد خریدم سی هزار تومن! یعنی هر بسته چای پانصد گرمی عطری یا رنگی شده پانزده هزار تومن!! این ارزانترینش بود حتا گرانتر هم داشت که من نخریدم. یک دبه ماست سون خریدم هفت هزار تومن! بعد از گرانی پسته حرف میزنند و اسمش رو میگذارند نق زدن! مگر مردم چقدر درآمد دارند؟ پس چی بخورند؟! چشمهاشونو بستند و فقط ور میزنند انگار برای ساکنین مریخ حرف میزنند که دسترسی به قیمتها ندارند

کوثر پنج‌شنبه 15 فروردین 1392 ساعت 20:17

خدا بگم چیکارت نکنه همطاف


عرض ارادات ودرود برشما عموجان جان

سلام
می بینید تو رو به خدا!!
لطف عالی زیاد

همطاف یلنیز پنج‌شنبه 15 فروردین 1392 ساعت 20:02 http://fazeinali.blogfa.com/

سلام
سال نو بیشتر مبارکااا
چشم ها را باید شست گل و بلبل باید دید
و اینم برای دیدن پس از شستشوی چشم بس مفید می باشد ها
.
http://s1.picofile.com/file/7711947204/phpThumb_generated_thumbnai.jpg
.
مجددا و سجددا، عیدی منم یادتون نـــــره

سلام

بله واقعا که توضیح دادنش برای همه سخته که چی پیش خواهد آمد و چکار خواهیم کرد.
ممنونم و افاقه کرد و حالم بهتر شد
اما این عیدی خواستن شما اگر بگذاره

اعظم پنج‌شنبه 15 فروردین 1392 ساعت 16:18 http://pinkflower73.blogfa..com

سلام
این آقای واحدی مثه اینکه ایران زندگی نمیکنن و از دور دستی بر آتش دارن!!!مگه مشکل مردم ما بالا بودن قیمت پسته و پرایده؟بالا بودن قیمت این اجناس دلیلیه بر کم ارزش بودن پول مملکت و تاثیر نامطلوبش بر معیشت مردم.نمیدونم هدف آقای واحدی از توضیحات سراسر سفسطشون چیه.احتمالن میخوان نماینده ای چیزی بشن!ایشون که سراسر کشوررا گشتن نمیینن قیمت پیاز و سیب زمینی و پنیر که غذای بخور و نمیر بسیاری از افراد جامعه است چقدر بالا رفته؟!!! درک ایشون مثه اینکه خیلی بالاست....!!!![عصبانی]

سلام
چرا اتفاقا توی ایران زندگی می کند و بس که به این در دهات ها رفته و بهش از روی مهمان نوازی هدیه نون محلی و ماست محلی و مرغ و تخم مرغ دادند و خورده است لابد فکر می کند اگر نداشتند که نمی دادند! و یا شاید از محله ی نارمک خریدش را می کند و آنجا همه چیز ارزان است!

همطاف یلنیز پنج‌شنبه 15 فروردین 1392 ساعت 15:29 http://fazeinali.blogfa.com/

سلام
.
سال نو مبارکا
صد سال بِـه از این سالها
.
من نه خوش بینم نه بدبین؛با اجازه درحال حاضر آستیگماتم
گرامی پدرمان مثل هرسال آجیل درهم خرید که پسته هم داشت کنار فندق و سایر مغزهای مفید
من نیز طبق روال هرسه ماه یکبارم برای خودم آجیل می خرم بی خیال جوش! می خــــــورم
و اینکه ایران بهشت است نه تنها درسته بلکه دیگران! می گن" ایران، قبله عالم است"
گراهام فولر در کتابش نوشته. این آقا 25 سال مدیر ارشد سیا در خاورمیانه بوده است ها
و
راستی عیدی ما یادتون نره

سلام عید شما هم مبارک
یعنی با این فرمایش شما باید اینطور برداشت کنیم که هر که گفت ایران قبله ی عالم است دست پرورده ی مدیر ارشد سیا در خاورمیانه است؟!

فعلا که عید است و عیدی شما هم همچنان محفوظ است

کوثر پنج‌شنبه 15 فروردین 1392 ساعت 14:33

در خط آخر کامنتم فعل هست بعد از کلمه ی اجازه جا افتاده

سعی می کنیم بهش بچسبانیم و بعد بخوانیم

شنگین کلک پنج‌شنبه 15 فروردین 1392 ساعت 13:57 http://shang.blogsky.com

درود
داداش چی بگیم دلمون خون شده از دست خودی . آنچه خودی ها کردند بیگانگان هرگز خوابش راهم نمی دیدند .
این خوشباوری ها و گل و بوستان نگری ها برای همان اقشار مرفه بی دردیست که با سرخوشی ، پز ِ نداری نمی دهند کلی هم منت دارند برسر ما .
آنها که بهره ای از عقل و شعور داشتند امروز یا در دل خاک خفته اند یا خانه نشین اند و گردش امور به ید بی کفایت ترین بی کفایتان عالم افتاده و تیغ آبدیده نیزدردستان همینان نهاده اند . گویی سگ ها رها کرده و سنگ ها بسته اند و به چنین روز و روزگاری که غم و اندوه درجان ملتی ریشه دوانده شاید دور بودن و گوش برگرفتن از اصوات نا خوش این مستضعفان عقلی حد اقل سودش کاستن از افسوس بیشتر خوردن باشد . آری ما نیز به بوستان می رویم . ما نیز درمیان گل ها قدم می زنیم و به طبیعت زیبا می نگریم اما میان نگاه ما ونگاه آن سرخوشان پسته خوار تفاوت از زمین تا کهکشان است . پس بجای این که عمرشریف خویش صرف فهماندن به چهارپایانی شود که برای نفهمیدن مزدگرفته اند ، چشم و گوش از
ایشان می بندیم و به دامان طبیعت و صحبت دوستان آشنایی چون شما عزیزدل برادر می نشینیم و غم از دل می زداییم . حتی به قدر رویاندن یک سبزه نوروز یا چیدن یک سفره هفت سین . چرا که آنچه مایه کوری چشم دشمنان است شادی و سرور ماست نه غم اندوهمان . عاقبت غم و اندوه همان است که دیده و می بینیم بر صورت و اندام پدران و مادران داغدارمان در جای جای میهنمان . پس بکوشیم تا دردی از دردهابرداریم چراکه ذکر مصبیت بسیارها بیش از توانمان در این دیار دیده وشنیده ایم و همچنان داریم . پس آنقدر تبریک و مبارک باد بگوییم تا سال جدی به واقع برهمه مان مبارک گردد .

سلام
وقتی تا کسی انتقادی کرد و تا کسی حرفی از ضعفها و مدیریت نالایق زد، دهانش را ببندند و آن مدیر نالایق را کردند یکی از پایه ها و اصول لایتغیر دین و کابینه ی امام زمان لقبش دادند و ایراد گیرنده را کردند جیره خوار اجنبی، خب معلوم هست که نه هیچ عیبی برطرف می شود و نه هیچ ضعفی به قوت می رسد و نه ایرادی برطرف می شود!

اما چه کنیم؟! واقعا چطوری توی روی هم نگاه کنیم و هیچ نگوییم و فقط برای شاد کردن دل هم بنویسیم؟
راستش سعی خودم را خواهم کرد. اما بگذارید گاهی هم به پز غر زدن و نق زدن خودمان برسیم!‍ والا امثال واحدی چه دارند بگویند؟ خواهند گفت همه موافقند والا اگر انتقادی داشتند لااقل یک نق میزدند و یا غر می زدند!!

مریم پنج‌شنبه 15 فروردین 1392 ساعت 11:02

سلام
چرا رفتید سراغ واحدی ؟!!! مگه تو فامیل تون از قماش واحدی ندارید ؟
ما بین فامیل چند تا از این آدمهای خوش بین و بانشاط و امیدوار و ...داریم که از قضای روزگار وضع مالی همه شون توپ توپه ! وقتی پای حرفاشون می شینیم به این نتیجه می رسیم که تو کشور ما چیزی به اسم گرونی وجود نداره و هر مشکلی هست زیر سر زیاده خواهی و تجمل گرایی مردمه ...بعد هم با چند تا مثال حسابی روشنمون می کنند و می گن : کی مردم زمان قدیم پلو مرغ می خوردند ؟ کی دو جور و 3 جور خورش سر سفره ها بود .... آهان یک چیز دیگه هم می گن هر بدبختی به سر مردم میاد زیر سر ماهواره و به خصوص زیر سر شبکه ی من و توست !
آقای ستاریان کتابهای دانشگاهی رو دیدید ؟ پسر من یک درس داشت که چون تعداد غیبتهاش سر این درس بیشتر از 4 جلسه شده بود استادش جریمه ش کرده بود و گفته بود باید کتاب رو خلاصه کنی . پسرم چون موقع امتحاناش بود این کار رو به من محول کرد . من وقتی کتاب رو خوندم فهمیدم ما چه کشور گل و بلبلی داریم و خودمون خبر نداریم ! در همه ی زمینه ها (علمی - فرهنگی - سیاسی - اقتصادی و ....) ما حرف اول رو در دنیا می زنیم و جزء 10 کشور برتریم ....آخر هر مبحث هم نویسنده 4 تا فحش آبدار به استکبار جهانی داده بود که سیاه نمایی می کنه و سنگ سر راه مردم و دولت می اندازه !

سلام
چرا خب! توی همه جا از قماش واحدی پیدا میشه. البته مستند کردن حرف هاشون و نشان دادن این که چطوری حرف می زنند کار سختیه. مثالهایی که اوردم برای نشان دادن همین بود.
ماهواره و اینترنت که ام الفساد هست! حتا روزنامه هم اگر از مشکلات گفت می شود اجنبی! دیروز یک جایی خواندم که نوشته بود وقتی که داشتید هانیکو پخش می کردید باید فکر امروز را هم می کردید که زنها دنبال حقوق خودشان راه می افتند و امروز هم که فیلمهای امریکایی پخش می کنید و مردم به به به و چه چه می افتند بدانید که چند سال دیگر همه امریکا پرست خواهند شد!

بله خب وقتی کتابهایی منتشر می شود که با بدیهی ترین دانسته های مردم مغایرت داره و کسی رغبت نمی کنه بخره و یا بخونه، البته آنکه مقصره استکبار جهانیه!

کوثر پنج‌شنبه 15 فروردین 1392 ساعت 10:58

سلام عموجان
بازهم وارد سیاست شدیم که؟؟
من اگه بخوام حرف بزنم باید صورتمو شطرنجی کنین.نرم افزارش ودارین؟؟؟
ما که امسال در سفر بودیم واز دید وبازدیهای زیاد هم خبری نبود جز پدر ومادر وخواهر وبرادر!
با ابنکه تواناییشم داشتیم ولی نذاشتم همسرم اجیل بخره واز اینکه نخریدیم پشیمون هم نیستیم
چرا باید تو بعضی خونه ها باشه وبعضیها حسرتش وداشته باشن
این جناب اقبال از اون همشهریهاییه که دوست دارم بزنم لهش کنم
ابروی کردها رو برده
بعدشم اینکه حالا که میخوایم همه چی آرومه گوش کنیم اجازه لیلا وستاروهم درکنار حمید طالب زاده تصور کنیم؟؟؟

سلام
سیاست یقه ی ما را جسبیده و ول نمی کند!
موضوع به نظر من اصلا پسته نیست. من هم نخوردم و البته که نمردم. اما بحث من این هست که همه چی را با هم قاطی می کنند. انگار اگر کسی امنیت داشته باشد نان هم نداشت خب نداشت!

ناهید پنج‌شنبه 15 فروردین 1392 ساعت 06:16

سلام و خسته نباشید آقای ستاریان
این روزها بعد از تست روانشناسی هی با خودم فکر می کردم چرا از سلامت روانی برخوردار نیستیم آخرش فهمیدم خب وقتی پسته نخریم اسمش بشه پز اپوزیسیون دادن ، یا غر زدن و نق زدن ، اگه تصمیم بگیریم شیر و مرغ و گوشت و میوه نخریم ، اونوقت به ما چی میگن ؟

حتما خریدن این اقلام گرون هم به زندگی ما آسیب نمی رسونه

تو روخدا ببینیبد به نظر شما معیارها عوض نشده؟ بی تفاوتی نسبت به مسائل گرانی شده ارزش
بعدش همش سعی میکنیم سوالات تست رو دقیق جواب بدیم
ای بابا آقای ستاریان داشتم ازسفر به سبزه ها لذت می بردم ها... دوباره گیج و منگ شدم.

سلام
راستش من هم توی فکر دلیل نداشتن نشاط و سلامت روانی بودم که به چنین نتیجه ای رسیدم. هر چه کمبود می شود می گویند خب نباشد! نمی میرید که!! یا می گویند اشکنه بخورید خب!

مهدی نادری نژاد پنج‌شنبه 15 فروردین 1392 ساعت 01:47 http://www.mehre8000.blogfa.com

سلام علیکم
برای برخی امنیت و عافیت همانند ماهی خلاف جریان آب حرکت میکنداین هم نوعی مهارت است!!!
**************
کره شمالی همان است که جرج بوش اورا محور شرارت قرار داده بود البته زیاد بیراه هم نگفته بود ولی بقیه کشورهارا با هم دیدن شاید چشمش لوچ بینی دارد...

سلام
زمانی از ژاپن اسلامی گفته می شد با کره جنوبی مقایسه می شدیم و حالا با عراق، پاکستان، افغانستان، روسیه و حتا "چچن" !
از قبل عملکرد غلط حضرات قطر شده ثروتمندترین کشور جهان و فکر کنم یک وقتی برسد که با توگو و مالاوی و سیرالئون و اتیوپی و بورکینافاسو و بنین مقایسه مان کنند!

مجید پنج‌شنبه 15 فروردین 1392 ساعت 01:38

آقا مصطفی عزیز
سلام
چرا؟ قطب نما را عوض کردی؟ ولش کن بابا . اینجور نوشتن جز درد سر چیزی نداره؟ فعلا بنویس برای زنده ماندن . شاد کن حداقل شما که میتونی شاد کن . دلگرمی بده . یا علی

سلام آقا مجید
شاد کردن وقتی ممکن هست که خود آدم هم شاد باشه. راستش توی همین نوشته هم سعی کردم ناراحتی ام را با زبان شاد بگم. اما چشم فکر کنم باید وقتی راحتتر هستم بنویسم و نه وقتی که به شدت ناراحتم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد