سیزده بدر، روز طبیعت و طبیعت گردی ما مردم با فرهنگ!

بسم الله الرحمن الرحیم 

ببینید توی روز طبیعت چه بر سر طبیعت آورده ایم! حالا اگر کسی خدای ناکرده هوس کند برای تمدد اعصاب و یا هواخوری به دامن پاک طبیعت! پناه ببرد، با چنین صحنه ی مشمئز کننده ای روبرو خواهد شد!  

من که با دیدن این عکسها این دو بیت شعر یادم افتاد: 

آینه چون نقش تو بنمود راست خود شکن آئینه شکستن خطاست 

و 

من از بیگانگان هرگز ننالم که با من هرچه کرد آن آشنا کرد!  

  

سیزده به در

 

روز طبیعت و اشغال ریختن در طبیعت!  

 

روز طبیعت و اشغال ریختن در طبیعت

 

پ. ن: 

پیش از دیدن این عکسها تصمیم داشتم به بهانه ی هشتاد و یکمین سالگرد فیلمساز فقید روسیه، آندری تارکوفسکی از او و از فیلم های سولاریس و استاکر و آینه بنویسم. اما با دیدن این عکسها از خیرش گذشتم! اگر خواستید درباره فیلم استاکر اینجا و درباره ی آینه اینجا را بخوانید.

نظرات 17 + ارسال نظر
لبخند خدا و بندگی من سه‌شنبه 20 فروردین 1392 ساعت 23:01 http://hejababharpnu.blogfa.com

سلام
واسه من نیست برای خواهرمه...

سلام
خدا نگه دار شما و خواهرتون باشه خوب شد گفتید

باران شنبه 17 فروردین 1392 ساعت 09:54

یه سلام مخصوص خدمت مریم عزیزم

حق با ایشونه گرچه بازم ملت باید خودشون کلاهشون رو قاضی کنن ولی مطمئنا تاثیرگزار خواهد بود

نمیدونم سریال آب پریا رو دیدید یا نه؟ این سریال گرچه ازنظر خیلی ها بی مزه بود ولی به نظر من، هم کلی اموزنده بود هم یادآورکلی خاطرات کودکی وقصه های دیو وپری مادربزرگم بود که برام لذت بخش و دلچسب بود فکر میکنم امشب ساعت 9ونیم اخرین قسمتش از شبکه ی دو پخش بشه
از استفاده نادرست وازبین بردن طبیعت و منابع طبیعی وخشنودی ورضایت دیو خشکسالی بابت این بی توجهی های انسان و غم وغصه ی آب پری وبرف پری وسبز پری وابرپری میگفت
کاش انسانها هم به اندازه ی پری های مهربون برای طبیعتی که خودشون ازش استفاده میکنن دل میسوزوندن...

راستش تلویزیون برای من جذابیتش رو از دست داده! به خصوص که الان شده سیمای میلی
حتا سریالها رو اصلا نمی بینم و اگر ببینم و یا بشنوم سریالی خوب بوده منتظر می شوم وقتی برای عرضه ی عمومی وارد بازار شد تهیه می کنم و می نشینم یک نفس و پشت سرهم می بینمش

مریم شنبه 17 فروردین 1392 ساعت 09:32

سلام
به نظر من باید به مردم آموزش بدن و فرهنگ سازی کنند...نگن که مگه می شه مردم این چیزای بدیهی و ساده و اولیه رو ندونند ؟ بله می شه ! دلیلش همین عکسها !
مثلا می تونستند از یکی دو روز مونده به 13 به در ، تو برنامه ی تاثیرگذار و پربیننده ی کلاه قرمزی در این باره صحبت کنند ....

سلام
بله همه چیز به فرهنگ سازی بر می گرده و شاید به قول شما می شد از طریق کلاه قرمزی به مردم چیزهایی را گفت که از جاهای دیگه اصلا گوش نمی کنند بهش!

باران شنبه 17 فروردین 1392 ساعت 09:18

واقعا جای تاسفه
کاش نام سیزده فروردین رو به جای روز طبیعت به نام روز کمک به طبیعت تغییر میدادن و از ملت میخواستن زباله های خودشون و محیط اطرافشون رو توی کیسه زباله بریزن وببرن واین کار اجباری میشد !! اما ...هییییییییی روزگار

چندین سال هست که می گویند اما کو گوش شنوا؟
مثلا " نتایج جستجو برای مردم طبیعت را در سیزده بدر به زباله دانی همگانی تبدیل نکنند" را توی خبر فارسی ببینید:
http://khabarfarsi.com/search?or=%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85%20%D8%B7%D8%A8%DB%8C%D8%B9%D8%AA%20%D8%B1%D8%A7%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%B3%DB%8C%D8%B2%D8%AF%D9%87%20%D8%A8%D8%AF%D8%B1%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%87%20%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%20%D9%87%D9%85%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%20%D8%AA%D8%A8%D8%AF%DB%8C%D9%84%20%D9%86%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF&sort=best

آراس شنبه 17 فروردین 1392 ساعت 08:06 http://kakaras.blogfa.com/

سلام شما لطف دارید چشم در اسرع وقت

سلام و چشم شما بی بلا

آراس شنبه 17 فروردین 1392 ساعت 07:49 http://kakaras.blogfa.com/

سلام
صبح به خیر
لطف شما همیشه شامل حال من بوده
مجددا عید شما مبارک

سلام و صبح شما هم به خیر
رسیدن به خیر قربان. بس که آمدیم و به در بسته خوردیم حالمان گرفته شد و دپرس شدیم و افسردگی گرفتیم
سفر به زادگاه خوشششش گذشته باشه ان شاءالله

سیدعباس سیدمحمدی جمعه 16 فروردین 1392 ساعت 23:46 http://seyyedmohammadi.blogsky.com/

سلام علیکم.
بالأخره سه هزار سال فرهنگ و تمدنمان را باید یک جور نشان دهیم. نشان ندهیم، حیف می شود.

سلام
سابقه ی شهر نشینی ما ایرانی ها بیش از این حرفهاست. مثلا شهر سوخته متعلق به شش هزار سال پیش است. اما فرهنگ و تمدن فقط شهرنشینی نیست

مهدی نادری نژاد جمعه 16 فروردین 1392 ساعت 22:21 http://www.mehre8000.blogfa.com

سلام علیکم
وقتی روزی را بنام طبیعت نامگذاری میکنند باید فکر این مسائل طبیعت را هم میکردند.

سلام
این روز را اینطور نامگذاری کرده اند که به فکر طبیعت باشیم و آن را حفظ کنیم مثلا!

گل بیتا جمعه 16 فروردین 1392 ساعت 20:52 http://arak-iran.blogfa.com

سلام.امیدوارم سیزده تون به در شده باشه
متاسفانه این هموطن های ما اینکارو کردن . اونا که نگهبان طبیعت هستند و به سرزمینشون افتخار میکنن.
البته باید بگم این نخاله ها از جایی نیومدن بلکه از خاک روییدن
"اینم از دروغ روز سیزده"

سلام
سیزده بدر من هم در شد البته توی بالکن خونه و با عوض کردن خاک گلدون ها و جابجا کردنشون در شد
امسال چند تا گیاه و گلدون را از مرگ حتمی نجات دادم. شدم ناجی گیاهان آپارتمانی!

ناهید جمعه 16 فروردین 1392 ساعت 19:40

سلام
با هر کی در مورد محیط زیست مصاحبه میکنن در جواب میگن :
شهر ما خانه ما
حالا فهمیدم چقدر تو خونه با سلیقه اند
دیروز عصر با خونواده رفته بودیم بیرون ازشهر کنار رود خونه ای .
در واقع برای کار رفته بودیم بیرون ... چون از وقتی که اونجا رسیدیم برادر و خواهر هام که با خودشون دستکش و چند عدد کیسه زباله بزرگ آورده بودن ، با بچه ها شروع کردن زباله های اطراف رودخونه رو جمع کردن و بعد از یه ساعت تلاش و فعالیت ، کنار رود خونه نسبتا تمیز شد .
ایکاش قبل وبعد عملیات عکس می گرفتیم حیف شد چون همه به شدت مشغول بودند . جالب توجه اینکه یه عده ای هم که اومده بودن اونجا ،حسابی داشتن تماشا می کردن به کارمون ،شاید فکر میکردن که .... اصلا ولش کنید خب حق داشتن فکر کنن

سلام
ما هم پارسال رفتیم لب دریا و درست کنار ساحل دریا، یک شب چادر زدیم و موندیم. هر چند نشد و من نتونستم از صدای بسیار دلنشین دریا بخوابم و تا صبح بیدار بودم. با خودم هیزم برده بودم اما نفت فراموش شده بود. از همون اطراف خودمون کلی مشمع و کاغذ و پلاستیک و بطری پلاستیکی جمع کردم که با همونها هم آتش مون را راه انداختم و هم کلی اطرافمون تمیز شد

شرف الدین جمعه 16 فروردین 1392 ساعت 19:26 http://aldin.blogfa.com

ازقضا سرکنگبین صفرا فزود

پرستو جمعه 16 فروردین 1392 ساعت 19:14

سلام
جانا سخن از دل ما می گویید!

شما نمی دونید که چه به روز طبیعتمون آوردن که!
اون روز سیزده به در، من تعجب می کردم که می تونستن تو اون همه آشغال و زباله و نایلون کثیف بشینن!
یعنی باورتون نمیشه که تموم دور و برشون کثیف بود!
کجا ؟ کنار دریا مثلاً!!!!

دردناکه! فاجعه آمیزه!
پریروز رفتم تا روستای مادری . جایی که من عاشقانه دوستش دارم! نمی دونید یه قسمتش که متصل به رودخانه هم هست، چه قدر نخاله ی ساختمانی ریخته بودن، اونم در حالی که تابلوی عدو ریزش نخاله داشت!!!!

سال گذشته یه پست در این مورد زده بودم . روز سیزده هم همش داشتم در این مورد فکر می کردم، اما چشمام رو بستم تا این همه بی مروتی در حق طبیعت رو نبینم!
هی هم فکر می کردم که اگر روزی استاندار بشم!!!!!!، حتماً اول این استان رو از آلودگی ها پاک می کنم و بعدشم افراد آلوده کننده رو مثل گربه می گیرم و میندازم تو سطل آشغال و درشون رو کیپ می بندم تا یه روز اون جا بمونن و بدونن چه به روز و روزگار طبیعت و حیوانات و انسان ها آوردن!!!!
الان خیلی خشنم! یه کم جلوتر برم، با تانک هم از روشون رد میشم!!!!

سلام
خب شما از اونجا که اهل شمال هستید باید هم بیشتر از ما عصبانی بشید که مردم یکروزه محیط سر سبز و زیبای شما رو اینطور آلوده و کثیف می کنند
ما چند سال قبل رفته بودیم تنگه واشی! یادم باشه درباره اش بنویسم. محلی ها بدجور به کسانی که وارد حریم دنج و خلوت و ساکت شون شده بودند بدبین و ظنین بودند. اونجا انگار تازه کشف شده بود و ملت تازه تازه داشتند می رفتند اونجا. با کوچکترین اختلافی محلی ها آماده درگیری بودند. در و دیوار را پر کرده بودند از بنرهای هشدار و تذکر
اما بازم ملت اون محیط باصفا و بسیار زیبا و کم نظیر رو کثیف می کردند و برمی گشتند

آهان گشتم و عکسهای خیلی خوبی ازش پیدا کردم:
http://www.mehrnews.com/detail/News/1653077

اینم نقشه و عکس ماهواره ای تنگه واشی:
http://www.behrah.com/map.php?addr=%D8%AA%D9%86%DA%AF%D9%87+%D9%88%D8%A7%D8%B4%DB%8C

همطاف یلنیز جمعه 16 فروردین 1392 ساعت 17:10 http://fazeinali.blogfa.com/

سلام
وا!؟
جناب ستاریان! به نظر من شما دیگه تنها با خودتون خلوتی برگزار نکنین لطفا
حسابی رفتین توی مود نِق روشنفکرانه! ببـــم. ها
این کلمات خشونت بار چیه؟ " مشمئز کننده"؟!
.
زمان نوجوانی ما اینجور نبید چون نایلون و پلاستیک رواج نداشته بیــد..
.
هنوزم فصل گل و صنوبره
عیدی ما یادتون نــــره

سلام
مود نِق روشنفکرانه؟!
" مشمئز کننده" نگم چه اسمی روی اینکار بگذارم؟
خب عیدتون مبارک

مهرداد جمعه 16 فروردین 1392 ساعت 13:30 http://liveforlove.blogfa.com

بازم سلام

واو
چند روز پیش با مامان و بابا رفته بودیم میدان نقش جهان
از کنار یه سطل آشغال رد شدیم که دیدم چندتا از مسافرا دقیقا کنار همون سطل آشغال پفک و ... رو ریختن روی زمین و رفتن
انقدر عصبانی شدم که نگو
ما ملت فهیمی نیستیم متاسفانه
وقتی توی مدرسه به ما یاد بدن شهر ما خانه ی ما خودمون توانش رو نداریم که فکر کنیم حالا اگه رفتیم یه شهر دیگه جمله ی "شهر ما خانه ی ما" دیگه مصداق نداره و چون یه شهر دیگه هست باید راحت باشیم و بریزیم و گند بزنیم به اون شهر؟
و این واقعا از بی شعوری اون قشر از هموطنان ما هست که چنین رفتارهایی دارن از هر قوم و نژادی که میخوان باشن
دور از جون شما و دوستان البته

سلام
یعضی ها فکر می کنند این آشغالها به مرور می پوسه! اما مثلا پلاستیک سیصد سال طول می کشه از بین بره و شیشه و بطری های نوشابه و اینطور چیزها هیچ وقت از بین نمی ره!
واقعا چه زیبا می شد اگر سواحل دریا و سواحل رودخانه ها و تفرج گاهها و کوهستان های ما زباله دانی عمومی نبود؟

fars جمعه 16 فروردین 1392 ساعت 12:21 http://www.fars.oof.ir

۶۲۳۰۸۸۹۵گاهی شانس فقط یک بار به آدم رو میاره پس باید قدرش رو دونست بهترین فرصت زندگی شما برای ثروتمند شدن مجموعه ای بی نظیر برای اولین بار در ایران برای کسانی که می خواهند بهتر زندگی کنند و از کمترین وقت و هزینه بیشترین سود را ببرند.برای آگاهی از جزییات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.
http://www.fars.oof.ir

کوثر جمعه 16 فروردین 1392 ساعت 10:59

وووووووووووی خدابگم چیکارشون نکنه
بیچاره طبیعت بی زبون

کوثر جمعه 16 فروردین 1392 ساعت 10:58

سلام
اول
ط
ن
ب
روبگیرم وبعدبیام

سلام
مبارکهههههههه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد