دروغ سازی فرهنگی!

بسم الله الرحمن الرحیم 

الان دو نفر که می گفتند خبرنگار هستند، با چسب و تشکیلات و با یک پوستر آمدند در مغازه، و در حال چسباندن عکس گفتند که آقا اجازه می دهید این پوستر فرهنگی از یک جشنواره به اسم شمیم بهار را روی شیشه ی مغازه ی شما که کار فرهنگی می کنید بچسبانیم و فوری هم برمی داریم! 

گفتم این پوستر چی هست؟ و چرا می خواهید بچسبانید و بعد هم چرا می خواهید بردارید؟ 

گفت می چسبانیم که عکس و خبر تهیه کنیم و بعد هم برمی داریم! 

فهمیدم موضوع بودار است فوری رفتم بیرون و به پوستری که داشت می چسباند یک نگاه تندی کردم، بهار را که دیدم، گفتم: نخیر آقا اجازه نمی دهم.

گفت چرا؟  

دلیلم را و از حساسیت شدیدم به صاحب این شعار را گفتم.  

گفت این ربطی به او ندارد و کار فرهنگی و عکس است و نفع و ضرر سیاسی ندارد! 

گفتم این که عذر بدتر از گناه شد. کار شما مثلا خبرنگاری است نه اینکه خبرسازی کنید! کار شما مثل این است که به شما بگویند بروید از حوادث قتل خبر تهیه کنید و شما بروید بزنید یک نفر را بکشید و بعد هم از او عکس و خبر تهیه کنید! پوستر را می چسبانید که بگویید خلق الله توی شهر اینطور از فلان جشنواره استقبال کرده اند که در و دیوار مغازه ها هم از ان پر شده ؟! لااقل دروغ و دغل توی کار فرهنگی ندیده بودیم که چشممان به جمال این یکی هم روشن شد!

یاد فیلم شوخی افتادم با بازی پرویز پرستویی که توی یک دیالوگی می گفت " وجدان درد که قصه است!! " و البته من به آنها نگفتم که  " کار فرهنگی که قصه است! " و شاید شما از این پوستر صد تا چاپ کرده اید و می خواهید پول یک میلیون نسخه ی آن را از کسی و یا جایی بگیرید! 

نظرات 49 + ارسال نظر
بهمن جمعه 6 اردیبهشت 1392 ساعت 23:51 http://bahmankarimi.blogfa.com

درود بر جناب ستاریان
زنده باد بهار

رویا پنج‌شنبه 5 اردیبهشت 1392 ساعت 13:54 http://http://delneveshtehayeman4u.blogfa.com/

سلام.خوبین؟ نتتون درست شد؟

سلام. واقعا ممنون و شرمنده ی احوالپرسی شما هستم نتم کجدار مریضه و خودمم گرفتارم شدید!!

کوثر پنج‌شنبه 5 اردیبهشت 1392 ساعت 11:54

غیبتتون رد شد!!!!
اصرار نکنید
چی؟؟
راز پنهانیه!!!

خب همیشه که من نباید مدال بگیرم
الان خدمتشون میرسم و ممنون

کوثر پنج‌شنبه 5 اردیبهشت 1392 ساعت 11:35

سلام مجدد
الان رفتم وب دوستم سمانه دیدم نوشتین هیچوقت خواهری نداشتم
خب عمو زودتر میگفتی بجای عمو برادر صداتون کنم خب!!!!
منم هیچوقت برادری نداشتم

بله! اما دیگه نمی شه و شما به عنوان برادرزاده ثبت شدی و تموم شده رفته پی کارش

سوذابه پنج‌شنبه 5 اردیبهشت 1392 ساعت 11:01 http://varaghpare.blogfa.com

سلام

سلام و شب به خیر

کوثر پنج‌شنبه 5 اردیبهشت 1392 ساعت 09:26

سلام ووقت بخیر

سلام و صبح شما به خیر

ناهید پنج‌شنبه 5 اردیبهشت 1392 ساعت 05:53

سلام صبح بخیر آقای ستاریان

سلام و صبح عالی متعالی

Roj چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392 ساعت 22:09 http://rojna.blogfa.com

سلام. پوستر رو خوندم . به نظر من اصلا بوی سیاسی نمیداد! عکس از بهار و طبیعت و سفر نوروزی، چرا که نه؟ شاید اگر یکی عده‌ دانشجوی عکاسی دانشگاه هنرهای زیبا این پوستر و با این مفهوم میذاشتن اجازه می‌‌دادین؟. اینکه پوستر رو بزران و بردارن عجیب بود البته. من در جریان بازیها‌ی سیاسی پشت پرده نیستم شاید حساسیت شما به جا باشه : )

سلام
بله اگر پوستر رو می دادند و می گقتند نصب کنید و می رفتند کارشون عادی بود اما اینکه از این همه در و دیوار با موتور امده اند جلوی مغازه ی من و در حال چسباندن وانمود می کنند که اجازه هم می خواهند و بعد هم همان پوستر را برمی دارند و با خود می برند عجیب اندر عجیبه

هادی طباطبایی چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392 ساعت 21:25 http://tabatabaie.blogsky.com

جالبه که رئیس این دولت به واژه ها هم رحم نکرد. بهار را هم در نظرمان قبیح کرد.

سلام آقای طباطبایی
خوشحالم که برگشتید
جای نوشته های خوب شما خالی بود واقعا
این دولت که فقط واژه های تهی شده از معنا برایمان باقی گذاشت

پرستو چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392 ساعت 20:52

سلام آقای ستاریان عزیز
می دونین وقتی این پوسترها رو می بینم، چه سوالی میاد تو ذهنم ؟
آیا کسی هم در این جشنواره ها شرکت می کنه ؟ یا از بین همان نزدیکان، کسانی به عنوان نفرات برتر انتخاب میشن ؟ و یا شاید که اصلاً هیچ وقت هیچ برنده ای هم اعلام نشه!
کی پیگیر این جوایز و برندگان و ... است ؟؟؟؟

چه قدر خوب که شما سریع متوجه ی افکار پلیدشون شدید . والله .

سلام
وقتی هیچ چیز شفاف نیست و این همه افشاگری هم وجود داره بعید نیست که نسبت به همه چیز مشکوک باشیم!

راستش من فقط به کارشون مشکوک شدم و هنوز هم جوابی برای چرایی این کارشون پیدا نکردم

ناهید چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392 ساعت 20:33

سلام خوشحالم که اومدید
ممنونم که به کامنتها پاسخ دادید
من ریاضی دوره دبیرستان تدریس می کنم البته خصوصی

سلام
واقعا عذر می خوام که چشم انتظار جواب کامنته بودید. واقعا نشد که زودتر خدمت برسم

چه جالب! همیشه معلمهای خصوصی شخصیت جالبی رو برای من تداعی کرده اند. هر چند هیچ وقت نداشتم!

گل بیتا چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392 ساعت 19:57 http://arak-iran.blogfa.com

عمووووووووووو؟
آمدم نبودید

ناهید چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392 ساعت 19:06

سلامممممممممممممممممم

صابخونه کجایید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلاااااااااااام
من اومدم با شرمندگی فراوان

گل بیتا چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392 ساعت 13:07 http://ARAK-IRAN.BLOGFA.COM

سلام عمووووووووو
در پاسخ مریم جون: تا ایادی آمریکا هست چرا زلزله؟

سلاااااااام
اگر می تونستند زلزله رو هم به پای ایادی امریکا می نوشتند. همونطور که بارها گفته اند ماهواره و گناه باعث زلزله است

کوثر چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392 ساعت 12:18

کوچکترین فرصتی پیدا کردم اومدم خب

پاینده باد ایران چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392 ساعت 09:38 http://rezanouhi.persianblog.ir

جناب ستاریان عزیز

بالاخره بالاخره همینه دیگه.
وقتی همه اعتقادات و باورهای مردم به راحتی و با نازلترین بها خرج بازیهای یک گروه سیاسی تندرو می شه و الانم حامیانشون مسئولیتی قبول نمی کنن و...
بابا اصلا ول کن آقای ستاریان عزیز!!!
آخرش من و شما و امثال ما شهروندان عادی و درجه 2 مقصر می شیم.

سلام آقای نوحی
من مدتی هست که سیاست را بوسیدم و می خواهم بگذارم کنار! اما از در بیرونش می کنم از پنجره وارد می شود و به یقه ام آویزان می شود!
بله مردم را دو گروه کرده اند- خودی و نخودی

....
آقای نوحی من پریروز آمدم و مطلب شما را هم خواندم و کامنت هم گذاشتم و برای احتیاط دوباره هم ارسال کردم اما الان که نگاه کردم دیدم کامنتم نیست! چرا؟ دوست دیگری هم دارم توی پرشین بلاگ می نویسد وبلاگ او هم که دو سه روزی هست که اصلا باز نمی شود!!

کامنت من برای شما این بود:
سلام آقای نوحی
حقیقتا که تا در تمام ابعاد سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و معیشتی به مرز ورشکستگی کامل نرسیم دیوار حاشا برای آقایان بلند است و انواع توجیهات را می اورند تا از زیر بار مسئولیت کارهایی که کرده اند فرار کنند و مشکلات و مصائب را به گردن مسائل واهی بریزند.
خودروسازان سالها بر گرده ی مردم سوار شدند و خودروهای بی کیفیت را در شرایط ممنوع بودن ورود اتومبیل خارجی به دو سه برابر قیمت صادارتی اش به ملت بیچاره ی ما فروختند و هیچ اعتراضی را هم جواب درستی ندادند که چرا و به چه دلیل؟! و حالا اگر اینطور شده که شما می گویی من هم خوشحالم. واقعا خوشحالم

مریم چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392 ساعت 09:11

سلام
ما که اینترنتمون ای دی اس اله این چند روز کلافه ایم خدا به فریاد کسانی برسه که از دیال آپ استفاده می کنند .
احتمالا دولتمردان همه ی تقصیرات رو می ندازند گردن زلزله !

دیشب واقعا کلافه شده بودم و به زمین و زمان بد و بیراه می گفتم. اون بیچاره ها که وضعشون به مراتب خرابتر از ماهاست

بله خب بالاخره باید بگردند و تقصیر رو به گردن این و اون بیندازند و یا کمافی السابق مردم مقصرند و بدهکار!
فوقش می گند اشکنه بخورید اینترنت می خواهید چکار!!!

همطاف یلنیز چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392 ساعت 08:20 http://fazeinali.blogfa.com/

سلام
می گم کو جوابامون، نگو شما هم به درد من دچار شدین من که عملا فقط صبح تا قبل از 9 سرعت خوبی دارم و 10 شب به بعد
.
راستی اینم یکی دیگه از رفقا اینبار آلمان
http://fat-h.blogfa.com/
به تازگی شروع کرده به نوشتن اولین ورودش به خارج!! در 5-6 سال پیش

سلام
بله فقط آخر شب با خستگی زیاد وقت شد که بیام و من هم امدم اما با این وضعیت روبرو شدم.

از جواب سلام دوستانم اگر فارغ بشوم به آدرسی که دادید سر می زنم می بینم ان شاءالله.
ممنونم

ناهید چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392 ساعت 06:57

سلام صبح بخیررررر

امروز سحر خیز نبودم ها ... راستش هنوز نخوابیدم ، داشتم
مطالعه می کردم که یهویی دیدم صبح شد

یاد شعری از نظامی افتادم :

دوش رفتم به خرابات مرا راه نبود
می زدم نعره و فریاد کس از من نشنود

یا نبد هیچکس از باده فروشان بیدار
یا که من هیچ بدم هیچکسم در نگشود

پاسی از شب که بشد بیشترک یا کمتر
رندی از غرفه برون کرد سر و رخ بنمود

گفت خیر است در این وقت که را میخواهی ؟
بی محل آمدنت بر در ما بهر چه بود ؟

گفتمش در بگشا ، گفت برو یاوه مگو
کاندرین وقت، کسی بهر کسی در نگشود

این نه مسجد که به هر لحظه درش بگشایند
که تو دیر آیی و اندر صف پیش استی زود

این خرابات مغان است ، در او مستانند
شاهد و شمع و شراب و دف و نی ، چنگ وسرود

سر و زر هیچ ندارند در این بقعه محل
سودشان جمله زیان ست و زیانشان همه سود

گر تو خواهی که دم از صحبت ایشان بزنی
خاک راه همه شو تا که بیابی مقصود.

ببخشید چند بیت رو حذف کردم به علت طولانی بودن...

سلام و شب به خیر
ببخشید گرفتاری داشتم و نشد زودتر برای جواب سلام خدمت برسم و تشکر کنم بابت همه ی محبتهای شما و دوستان خوبم

من همینم که نظامی گفته:
خاک راه همه شو تا که بیابی مقصود.

کوثر چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392 ساعت 06:51

سلام عموجان.صبح بخیر
خدا قوت

سلام کوثر خانم و ممنونم از شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد