انیمیشن گولۀ پشم شاهکار نیکلای سربریاکوف

بسم الله الرحمن الرحیم

توی اینجا انیمیشنی دیدم که حقیقتا در نوع خودش بی نظیر بود و حیفم آمد تنها با دادن لینک معرفی اش کنم و از طرفی می خواستم مطلبی مناسب با حال و هوای روزهای آخر سال و خریدهای نزدیک عید بگذارم، پس با این عنوان توی نماشا مجددا آپلودش کردم:

انیمیشن گولۀ پشم شاهکار نیکلای سربریاکوف

نیکلای سربریاکوف روس تبار در 1968 ثابت کرد با متریال انیمیشن و طی ده دقیقه هم می توان شاهکار خلق کرد!
حجم 80 مگابایت

..

این اولین و تنها فیلم منتشر شده از سوی من در طی نه سال وبلاگنویسی ام محسوب می شود! بیش از این توضیح نمی دهم. خودتان انیمیشن را ببینید. احتمالا بعد از دیدنش، متوجه منظورم خواهید شد.



نظرات 8 + ارسال نظر
مریم دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت 00:59

ای بابا ! من از روز اول فکر می کردم این تماشاست ، برای همین به نیت تماشا می خوندمش !
نماشا دیگه چیه ؟
نما رو می دونم چیه ها ! معنی شای آخرشو بلت نیستم

خب پس معلوم شد برداشت شما اشتباهی مزمن بوده که الحمدلله برطرف شد
نماشا اسم خاصه و برند شد

ناهید یکشنبه 24 اسفند 1393 ساعت 21:07

سلام
منم نزدیکهای صبح انیمیشن رو دیدم ولی برای نوشتن کامنت خیلی دیرینویچ شده بود
سریانکوف فکر خلاقانه ای داشته ، ولی انتخاب شما خلاقانه تر بود ، ممنونم داداش عزیز
پیرزن برای تحقق آرزوهای ذهن خیالباف خود ، از گوسفند بیچاره استفاده ابزاری می کرد و اون گوسفند تا زمانی برایش مفید بود که به او در رسیدن آرزوهاش کمک کنه (نوعی استثمار ) ، زمانی که برای بافتن ماسک چهره اش دیگر پشمی نداشت، او را به بیرون از خانه پرت کرد .( مثل استفاده ابزاری کارگران در کارخانه ها )این انیمیشن شعار ضد امپریالیستی داشت
جون سر نخ آن دست گوسفند بود ، او هم با دور شدن از آنجا کاخ آمال و آرزوهای پیر زن رو به هم ریخت
باور کنید سربریاکوف هم منظورش این نبود که من تحلیل کردم
خواستم حرفی زده باشم خب

سلام
خوب شد خودتون رو برای گذاشتن تجزیه و تحلیل این انیمیشن توی اون ساعت از دیرینویچ به زحمت ننداختید. هر چند من فکر کردم با اینترنت کم سرعت مخابراتی آخرش هم نتونستید دانلودش کنید
خب فکر کردم گذاشتن این پست برای تنوع هم که شده بد نباشه
شعار ضد امپریالیستی و استثمار و استفاده ی ابزاری از گوسفند و وفرو ریختن کاخ آمال پیرزن واقعا جالب بود
از شوخی گذشته از کارهای هنری هر برداشتی از سوی مخاطب مجازه و قرار نیست همه یکبرداشت خاص رو ازش داشته باشند

مریم یکشنبه 24 اسفند 1393 ساعت 20:45

سلام
الان دوباره انیمیش رو دیدم . این انیمیشن ظاهرا 10 دقیقه ست ولی مطمئنا ساختش زمان بر بوده، من فکر می کنم به خصوص روی ایده ش خیلی کار شده .
جالبه که اون گوله ی پشم تا موقعی که پیرزن مشغول رفع حوائج اساسی و نیازهای اولیه ش بود با او مهربون بود و بی دریغ این نیازها رو براورده می کرد اما زمانی که پیرزن به فکر تجملات افتاد حرض و آز و اشتهای سیری ناپذیرش گوله ی پشمی رو تموم کرد
صبا قلم عزیز نظرشون رو گفتند دلم می خواد نظر خودتون ، نی جان و دوستان عزیز دیگه مون رو هم در باره ی این انیمیشن بدونم .

سلام
از ایده و طرحی که پشت این انیمیشن بوده فعلا بگذریم و منتظر چند تا نظر دیگه بمونیم. البته اگر از راه برسه
به نظرم خیلی خیلی روی این انیمیشن کار شده اونم با امکانات فنی مربوط به حدود پنجاه سال قبل! اما این انیمیشن با عکس گرفتن و فریم فریم چیدن عکس ها در کنار هم درست شده و شما می بینید که چقدر عالی باد توی لباس پیرزن می پیچه و وزش لباس چقدر طبیعی به نظر میاد! رج به رج بافتن را عکس گرفتند و کنار هم گذاشتند و شده فیلم

مریم یکشنبه 24 اسفند 1393 ساعت 08:07

سلام
دیشب انیمیشن رو دیدم خیلی زیبا بود نیکلای سربریاکوف چه فکر خلاقی داشته و چقدر خیالپردازیش قوی بوده
اولین چیزی که توجه منو به خودش جلب کرد رنگهای زیبایی بود که در این انیمیشن به کار برده بود
اولش چقدر برای پیرزن خوشحال شدم اما ....امان از زیاده خواهی (جالب اینکه گوسفنده رو قایم کرد چون می خواست فقط مال خودش باشه ! )
آقای ستاریان یک سوال فنی : از کجا به این انیمیشن رسیدید ؟!
راستی از دیشب تا حالا هیچ کدوم از وبلاگهای بلاگفا به من کد نمی دن در نتیجه نمی تونم براشون کامنت بذارم چه خاکی به سر کنم ؟

سلام
بله بیخود نیست شاهکار نام گرفته
این لینک از زیرمجموعه های فرارو هستش که کنار لینکهای دیگه گذاشته. حالا اینکه چیزی نیست من گاهی از جاهایی سر در میارم که خودمم غافلگیر میشم
بلاگفا اگر یک روزی بدون عیب و ایراد کار کنه باید تعجب کرد

ناهید یکشنبه 24 اسفند 1393 ساعت 03:58

سلام داداش خوبم
منم دارم دانلودش می کنم ، با این سرعت اینترنت مخابرات فکر کنم یه ساعت طول بکشه ،حالا دانلود بشه تا ببینمش و بعد درباره ش پر حرفی کنم .
امیدوارم این روزها حالتون کاملا بهتر شده باشه و در صحت و سلامتی تو خانه تکانی به گرامی همسر کمک کنین

سلام خواهر گلم
ببخشید که به زحمت افتادید. یادم رفته بود که خودم اون زمان که با گوشی می اومدم چقدر برای باز کردن صفحات معمولی هم مشکل داشتم. اینترنت ذغالی هم که اصلا جوابگویی دانلود و این حرفها نبود
حالم خیلی بهتر شده و این روزها دارم پوست سر و صورت عوض می کنم و درست مثل مار مدام در حال پوست اندازی هستم

صبا قلم یکشنبه 24 اسفند 1393 ساعت 01:51

با سلام
زیبا وگویا
جالبه روسها وسال 68
وانیمیشینی که درونش
هم فلسفه وهم عرفان وهم اندرز...
یه جورایی زبان حال ماست
انقدر پیش میرویم وزیاده روی میکنیم!
تا نعمت وبرکت ازمون گرفته بشه
مگر خدا بهمون رحم کنه
که امیدمون به همان بخشش اوست

سلام
بله استفاده از ظرفیت انیمیشن که بیشتر جنبه ی آموزشی برای بچه ها داشته، سعی کرده روی نسل آینده تاثیر بگذاره بدون این که درگیر ممیزی و سانسور سینمای روسیه در آنزمان بشه.
سینمای معناگرا توی روسیه و استفاده از استعاره ها لاجرم بوده و اینجا هم به خوبی ازش بهره بردند

مریم یکشنبه 24 اسفند 1393 ساعت 00:12

یادم رفت بگم مردم چقدر پز تماشاشونو می دن

نماشا ببم جان
بعد هم بلاگفای زاغارت نماشا نداره که توی تلویزیونتون بگذارید و تماشا کنید، چرا حسودی در و َکنید

مریم یکشنبه 24 اسفند 1393 ساعت 00:10

سلام
اولا من ط.ن.ب
ثانیا من رفتم "اینجا" و از همونجا دارم دانلودش می کنم
ببم جان نمی شد این انیمیشن رو دو روز پیش معرفی کنید که شارژ ما باد کرده بود و مونده بود روی دستمون
این ماه نسبت به ماه قبل کمتر گرفتیم ...اگه اینترنتمون تموم بشه تخسیر شماست
بعد از اینکه دیدمش میام بیشتر می نویسم ان شاءالله فردا دستتون درد نکنه

سلام
ط ن ب مبارکتون باشه و اینم سه کارتن پر جواهرات قدیمی و آنتیک

خب دفعه ی بعد دو روز جلوتر اطلاع بدید و نگذارید به دقیقه ی نود
تخسیر من چیه که اینبار شما خست به خرج دادید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد