دیر یا زود - دور یا نزدیک - حتمی و راز آلود، مثل مرگ!

بسم الله الرحمن الرحیم 

و جاءت سکره الموت بـالحـق ذلک مـا کـنـت مـنـه تـحـیـد  

و سرانجام، بی هوشی مــرگ، به راستی سر رسد! این همان است که پیوسته از آن گریزان بودی! قرآن کریم،سوره مبارکه ق آیه 19

ساعتهای آخر دیشب DVD فیلم جعبه موسیقی را دیدم. جعبه موسیقی فیلمی با رویکرد ماورایی دینی است که داستانش مربوط به آشنایی پسر ۱۳ ساله باهوشی به نام علی با فرشته مرگ است که رابطه او را با پدر، پدر بزرگ و دیگر اطرافیانش به خصوص مادرش دگرگون می‌کند.

جعبه موسیقی 

و شب به سختی خوابیدم و امروز تمام ذهنم پر شده از تصویر مرگ!   

مرگ

من نمیدانم آنها که به خدا اعتقادی ندارند با این موضوع چطور کنار می آیند؟ و از چه دریچه ای به مرگ و عوالم بعد از آن نگاه می کنند؟ اما چه به خدا اعتقاد داشته باشیم و چه نداشته باشیم، روزی که دیر یا زود، خواهد رسید و سوخت و سوز هم ندارد، طعم مرگ را خواهیم چشید و مطمئنا روزی قاب تصویر روبروی چشمان ما و شما و همه آنها، یکسان و چنین تصویری خواهد بود: 

قبر 

حرفهای زیادی راجع به مرگ گفته و نوشته شده، همانطورکه فیلمهای زیادی هم درباره ی ماورا و مرگ ساخته شده و من قصد ندارم با قطار کردن این حرفها و نام بردن نام های زیادی از این فیلم ها، ذهن شما را پر کنم از اسامی فیلمهای ماورایی و احیانا پستی سینمایی بنویسم! چرا که این فیلم فقط بهانه ای شد، برای اینکه بگویم به جای زندگی،  امروز مرگ برایم برجسته تر است. بله امروز دوباره حتا تصویری از فیلم اپیزودیک خداحافظ رفیق شامل"خداحافظ رفیق" ، "یک لحظه رنگین کمان" و " گل شیشه ای " که چندین سال قبل دیده بودم در ذهنم زنده و پررنگ شد. عکسی از اپیزود گل شیشه ای!

خداحافظ رفیق  

اگر خواستید فیلم خداحافظ رفیق را از اینجا و یا اینجا دانلود کنید و ببینید. البته اگر سرعت اینترنت شما به شما این اجازه را داد!

پ ن: دو روز که خیلی گرفتار بودم و امروز هم نرسیدم کامنتهای پست قبلی را جواب بدهم. فتیله ی سرعت اینترنت را به قدری پایین کشیده اند که بارگذاری این مطلب از ساعت دوازده تا به الان طول کشید! با گوشی هم یک هفته است که دیگر نمی شود وارد اینترنت شد! لابد از مقدمات حضور حماسی در انتخابات است! 

نرسیدم به دوستانم سر بزنم و دارم فکر می کنم که انگار اشتباه مهلکی کرده ام که خط ADSL ام را از مخابرات گرفته ام!  

( وقتی تصادفا و برای اولین بار خواستم ببینم آدرس یک IP کجاست؟ و چک کردم دیدم از باتلاق گاوخونی است! خیلی تعجب کردم و چند تا IP دیگر را هم چک کردم و انگار بیشتر IP وISP ها، به خصوص محل ISP های مربوط به مخابرات را در نزدیکی باتلاق گاوخونی نشان میدهد! کسی میداند که چرا؟!)

نظرات 44 + ارسال نظر
منیر دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 ساعت 00:36

مرگ بد نیست .
...
یه وقتی میبابم برای دیدن این فیلم حتمن / تا با کلاه قرمزی که شما دیدی بی حساب بشیم (:

کوثر شنبه 28 اردیبهشت 1392 ساعت 07:57

سلام عموجان
صبحتون شاد.لبتون خندون

سلام عمو صبح شما هم به خیر و پر از برکت

بهمن جمعه 27 اردیبهشت 1392 ساعت 23:40 http://bahmankarimi.blogfa.com

درود بر جناب ستاریان عزیز
فیلم جعبه موسیقی رو دیدم، البته اسمش یادم نبود و با توضیح شما یادم افتاد که کدوم فیلم بود
از نظر من زیاد جالب نبود و خیلی فیلم ضعیفی بود
داداش شما خودتون میگید سرعت رو پایین کشیدن، بعد لینک دانلود دی وی دی میذارید؟!
خیلی ارادتمندیم

سلام بر آقا بهمن عزیز
احتمالا این فیلم با سلیقه ی شما جور نبوده
چکار کنم گفتم شاید کسی سرعت اینترنتش از سرعت حلزون کمی بیشتر بود و تونست ببینه
قربانت

اعظم جمعه 27 اردیبهشت 1392 ساعت 21:15 http://pinkflower73.blogfa..com

سلام و تشکر فراوان

سلام
یعنی شما هم دانلود کردی و دیدی؟

کوثر جمعه 27 اردیبهشت 1392 ساعت 17:03

به سلامت

چهلللللللللللللللللللللللللللللل
یک تنه ده تا کامنت

خب مبارکههههه
اما یک تنه و یک تنه هم نبود ها! من اگر نمی رفتم فکر کنم پنجاه و شصت و هفتاد هم می گرفتی شما! یاد ترکوندن کامنت مریم خانم افتادم

کوثر جمعه 27 اردیبهشت 1392 ساعت 17:02

آره فکر کنم؟!!!
مهرداد من ونیگا:
راستش وبگو
اگه راستش و یگی این دفعه میبخشمت

شک نکن شما!
از یک باتجربه گوش کن، حتما کاسه ای زیر نیم کاسه بوده

کوثر جمعه 27 اردیبهشت 1392 ساعت 16:59

حلزون!!
آره دیشبم تی وی در مورد سرعت نت میگفت وحلزون نشون میداد

پس آش از بس شوره آشپز هم صداش دراومد؟!!
دیگه اسم حلزون هم حال به هم زن شده بس که تی وی یکسره از حلزون و رد شدنش از روی تیغ و هم یکربع به یکربع آگهی پخش میکنه!

کوثر جمعه 27 اردیبهشت 1392 ساعت 16:58

خب هفت عدد مقدسیه
سی وهفتم بشم وبرم
بروید عموجان
رفیق نیمه راه شدینا
در امر خطیر پنجاه شدن کمکم نکردین
من وباش داشتم به داداشم میگفتم بدو بیا وب عمو داریم نخودچی خورن میکنیم

خب من برگشتم
می بینم که شما سنگر رو همچنان حفظ کردی و به اعداد مقدس هم رسیدی

کوثر جمعه 27 اردیبهشت 1392 ساعت 16:51

آخه اصفهان توتستان زیاد داره
وقتی برام نوشت کجا ب.ودند اولش این شکلی شدم
بعد این شکلی

آهان!! افتاب آمد دلیل آفتاب
تمام شواهد و قرائن نشان از توطئه داره!! اگر اصفهان توتستان زیاد داره و داداش مهردادم رفته همونجا که شما می خواستید برید ثابت میکنه قصد و نیت قبلی داشته شما توت نخورید

آآآآآآآآآهای آقا مهرداد چه دفاعی داری از خودت بکنی؟؟؟

من دیگه واقعا رفتم. شرمنده ام! باید برم مغازه دیرم شده

کوثر جمعه 27 اردیبهشت 1392 ساعت 16:46

نوش جان

ولی اگه توتهای باغ بابای من وبخورین که توت انجیریه چی میگین؟؟؟
اینقدر شیرینه که باید با آب بخوریم
البته خب رسم توت خوری با آلبالوئه ودر باغ پدری این امکان هم فراهمه
الان پیدا بود دارم پز میدم؟؟؟

ممنون
اما انگار شما نیت کردی پنجاه نگرفته ازاینجا نری ها!
من دارم میرم!! اعصابم خرد شده با این سرعت حلزونی اینترنتم
اما قبل از اینکه برم، بابا! لااقل عکس بگیرید از این توت ها و آلبالوها و بگذارید تا ما ندیده از این دنیا نریم خب

کوثر جمعه 27 اردیبهشت 1392 ساعت 16:40

حالا جالبیش میدونین چیه؟؟؟؟
اینکه داداش مهردادمم رفته بودند توت تکونی وقبل از ما همون جایی بودند که ما بودیم وتوت ها ی مارا تکونده بودند!!!

این جالب بود؟!!
داداش مهرداد شما واقعا با چه نیتی رفته درست همونجا که شما می خواستید برید و چرا توتهای شما رو خورده؟ بوی توطئه به مشام میرسه

کوثر جمعه 27 اردیبهشت 1392 ساعت 16:37

نه به اون هوش وحواس خندیدم

خب مقام که چیزی نیست وقتی من اولین برادر زاده بودم
وکسی که خیلیییییییییییییییی بهتون ارادت داره

آهان!
خب بله از این نظر کاملا حق با شماست و اسمتون توی گینتس هم ثبت شده حتا
همیشه ممنون از لطف و محبت شما هستم

کوثر جمعه 27 اردیبهشت 1392 ساعت 16:32

سلام عموجان
باران رحمت خدا برشما همیشه جاری
ما هم جاتون خالی صبح رفتیم توت تکونی ولی خب از اونجایی که امسال بهاری خنکتر از سالهای قبل داریم توتها هنوز کامل نرسیدن
میگما الان پیداست دستام درازتر از پاهام شده؟؟؟

سلام عمو
واقعا که بارش باران، نزول رحمت الاهیه
پریروز وقتی خانمم توی مطب دکتر ارتوپد منتظر رسیدن نوبت ویزیتش بود من پایین موتورم رو می پاییدم و جای شما خالی با توتهای شیرین درختان پیاده رو حسابی دلی از عزا درآوردم. مدتها بود توت به این شیرینی نخورده بودم!

کوثر جمعه 27 اردیبهشت 1392 ساعت 16:22



سلام
چون توی این پست هیچ مقامی کسب نکردی میخندی؟

همطاف یلنیز جمعه 27 اردیبهشت 1392 ساعت 14:02 http://fazeinali.blogfa.com/

سلام
این کامنتو می گذارم صرفا جهت نشر و پخش اینکه
" من اینجا سی گرفتم ها "
همین!

سلام
مبارکهههه و همین اول کاری، سند این نشر و پخش رو اول به نام من بزنید تا ناشرش زیاد نشده. همین

محرم جمعه 27 اردیبهشت 1392 ساعت 11:14 http://namnammak.blogfa.com

سلام آقای ستاریان.این سرعت اینترنت که واقعا همرو کلافه کرده.حضور حماسی هم در گرو پاسخ به سوالاتیست که هنوز ۴ ساله در ذهنمون باقی مونده.
اما از مرگ که گفتید معمای عجیبیست و همین معما بودنش نامانوسست با مسائل زندگی.
شاید آنقدر زیبا باشد که همه باید منتظر دیدنش بمانیم.و زیبایی عشق ورزیها و خیرخواهی ها و مخلص بودنها را از خودمان شروع کنیم.آدم زیبا مگه چیزی غیر از زیبایی بهش نشون می دن.ممنون از ژیامهای امید بخش و همدردانتون.خیلی بهم کمک میکنه.

سلام
بد جور از سرعت کم این اینترنت مثلا پرسرعت کلافه ام!
کاری نکردم جز انجام وظیفه. خدا به شما صبر بیشتر عنایت کنه ان شاءالله

مهدی نادری نژاد جمعه 27 اردیبهشت 1392 ساعت 07:36

سلام علیکم
جناب ستاریان
می دانستید کسانی که به توحید اعتقادی ندارند لاجرم معاد را قبول دارند.
چراکه قرآن می فرماید:
کل نفس ذائقه الموت
************************
کل نفس شامل افراد مشرک و غیر موحد هم می شود. مثل فرعون
***************************
درباره اشتباه مهلکی که انجام دادید باید بگویم که تا عمر داریم از خدمات اینچنینی دولتی نباید استفاده کرد.

سلام
گمان نمی کنم پذیرش امکان مرگ به منزله ی قبول و اعتقاد معاد باشه! البته فکر می کنم هر منکر خدایی ته دلش به خدا اعتقاد داره!
بله باید بزودی برای جبران این اشتباه مهلک یک کاری بکنم که حسابی این سرعت لاکپشتی دست و پای منو بسته!

قاسمفام پنج‌شنبه 26 اردیبهشت 1392 ساعت 23:50 http://ghasemfam.blogsky.com/

سلام
باید جوری زندگی کرد که آمدن مرگ غافلگیرمان نکند.
مرگ را واقعیت نزدیک زندگی می‌دانم ، البته نه زندگی خودم!

سلام
اما فکر کنم که آمدن مرگ همیشه غافلگیر کننده است!
منظورتون اینه که مرگ خوبه اما برای همسایه؟!

قلم آبی پنج‌شنبه 26 اردیبهشت 1392 ساعت 22:27 http://ghalameabi.blogfa.com

سلام
مرگ مفهومی که تا تجربه اش نکنی درکش خیلی سخت است

سلام
و بعد از مرگ هم که انتقال تجربه ممکن نیست!

زهرا پنج‌شنبه 26 اردیبهشت 1392 ساعت 18:29 http://nagshekhiyal.blogfa.com

درودبرجناب ستاریان عزیز
احوال شما
پست عمیقی بود
نتوانستم دانلودکنم فیلتربودامابه هرحال مچکرم

سلام ممنون از شما
اما برای من که فیلتر نیست! یکبار دیگه تلاش کنید شاید موفق بشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد